كتابخانه دانشكده پرستاري بروجرد در سال 1390 افتتاح گرديد ، هدف اصلي اين حوزه اطلاع رساني و در اختيار قرار دادن امكانات پژوهشي در راستاي ارتقاءسطح علمي دانشجويان پرستاري و ... مي باشد. اين كتابخانه آرشيو كاملي از مراجع پرستاري و هوشبري به صورت كتب و مجلات فارسي و لاتين در اختيار دانشجويان و هيات علمي قرار مي دهد. اين مركز داراي تعدادي سيستم كامپيوتر مجهز به اينترنت كه زير نظر خانم مهوش كلهر بعنوان مسئول كتابخانه فعاليت مي كند.كتابخانه پرستاري بروجرد در تلاش است تا با بكارگيري نيروي هاي متخصص و آگاه، ارائه خدمات مطلوب به كاربران خود را تضمين نمايد.
امكانات و خدمات كتابخانه
1. اينترنت
2. منابع الكترونيك و چاپي
3. تهيه و ارسال مقاله و كتاب و منابع آموزشي از طريق ايميل، واتساپ و...
4. دسترسي به كتابدار متخصص
5. مشاوره جستجو
6. مشاوره آنلاين، حضوري و تلفني
7. آموزش جستجو در پايگاههاي اطلاعاتي حوزه پزشكي
8. برگزاري كارگاههاي آموزشي
9. خريد كتاب
10. سازماندهي منابع چاپي و الكترونيكي
11. امانت كتاب
12. دريافت ايميل دانشگاهي براي متقاضيان
ساعات كاري كتابخانه
بخش مخزن كتابخانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر
سالن مطالعه كتابخانه در تمامي روزهاي هفته از8 صبح تا 18بعد از ظهربازميباشد.
آدرس سايت كتابخانه http://nu-boroojerd.lums.ac.ir
آدرس سيستم نرم افزاري كتابخانه: http://lib.lums.ac.ir
آدرس بروجرد ميدان بهشت ابتداي بلوار بهشت خيابان امير كبير دانشكده پرستاري بروجردكد پستي 6918611111
عضويت در كتابخانه
1-مراجعه به سايت http://lib.lums.ac.ir
2 .كليك روي گزينه " ثبت نام برخط در كتابخانه "
3.كليك روي گزينه " با شرايط و ضوابط موافقم"
4.تكميل فرم اطلاعات فردي و پايگاه عضويت
5 .بارگذاري مدارك(اسكن عكس، صفحه اول شناسنامه، پشت و روي كارت ملي، كارت دانشجويي
براي دانشجويان و حكم كارگزيني براي كاركنان و هيئت علمي(
6.ثبت نهايي و دريافت كد رهگيري
7 .به همراه داشتن اصل كارت دانشجويي/اصل حكم كارگزيني در اولين مراجعه خود به كتابخانه ،جهت
تاييد نهايي عضويت و تحويل گرفتن كارت عضويت باركددار
تبصره: هر شخص واجد شرايط با توجه به تحت وب بودن نرم افزار فقط در يكي از كتابخانه هاي دانشگاه مي تواند عضو شود و با همان عضويت از خدمات كليه كتابخانه هاي دانشگاه مي تواند بهره مند شود.
درخواست مقاله و E-book
براي درخواست متن كامل مقالات و يا تهيه و ارسال كتاب به صورت PDF يكي از راههاي ارتباطي زير را انتخاب كنيد:
ارسال درخواست به ايميل libnursing90@gmail.com
ارسال درخواست از طريق تلگرام، واتساپ و پيامك (تماس با كتابخانه)
تماس تلفني با كتابخانه (با توجه به ساعات اداري) 066-42507733
ورود به سايت كتابخانه و انتخاب پرسش از كتابدار
مراجعه حضوري به كتابخانه مركز
درخواست خريد كتاب
براي درخواست خريد كتاب از طريق يكي از راههاي زير اقدام كنيد:
مراجعه حضوري به كتابخانه و تكميل فرم درخواست كتاب
ورود به سايت كتابخانه و ارسال درخواست از طريق تكميل فرم سفارش كتاب
تماس تلفني با كتابخانه
مشاوره جستجو
مشاوره جستجو شامل: آموزش جستجو در انواع پايگاههاي علوم پزشكي، جستجوي پيشينه پژوهش (پاياننامه/طرح تحقيقاتي)، جستجو بر اساس سوالات باليني و ارائه مطالب مبتني بر شواهد در مورد يك بيمار خاص و ...، معرفي پايگاههاي مرتبط با نياز كاربران، ارائه فرمول جستجو براي مطالعات متاآناليز و همكاري در اجراي اين نوع از مطالعات، جستجو در خصوص موضوعات مطرح در ژورنال كلابهاي مركز
بهترين راه براي مشاوره جستجو مراجعه حضوري است اما چنانچه كابران به علت محدوديت زماني و مكاني نميتوانند مراجعه كنند از طريق يكي از راههاي ارتباطي زير درخواست خود را مطرح كنند.
ارسال درخواست به ايميل: libnursing90@gmail.com
ارسال درخواست از طريق تلگرام،واتساپ و پيامك (تماس با كتابخانه براي اطلاع از نحوه ارسال)
تماس تلفني با كتابخانه (در ساعات كاري) ۲۳۰۴۶۲۵۳-۰۲۱
ورود به سايت كتابخانه و انتخاب گزينه پرسش از كتابدار
كارگاههاي آموزشي
كتابخانه با توجه به نياز كاربران كارگاههاي آموزشي به صورت فردي و گروهي برگزار ميكند. اطلاعرساني در خصوص تاريخ برگزاري كارگاههاي گروهي از طريق وبسايت كتابخانه و تابلو اعلانات انجام ميشود. كارگاههاي آموزشي فردي براي ۱ تا 4 نفر و با تعيين وقت قبلي از كتابدار مربوطه انجام ميشود.
سيستم كتابخانه از نظر دسترسي بصورت قفسه باز اداره ميشود و براي سازماندهي منابع از رده بندي NLM استفاده شده است.
خدمات بخش امانت
1. راهنمايي كليه كاربران جهت استفاده از منابع كتابخانه
2. پاسخگويي به سوالات مرجع مراجعين كتابخانه
3. جستجو و بازيابي اطلاعات منابع كتابخانه
4. امانت، تمديد و بازگشت منابع
5. فايل و چك نمودن كتب موجود در قفسهها و همچنين كتب برگشتي
6. نظارت و كنترل منابع
7. نيازسنجي از كاربران كتابخانه
8. بررسي و ارزيابي منابع جهت تكميل و روزآمدسازي مجموعه كتابخانه
9. نظارت بر امور سالن مطالعه
10. انجام امور مربوط به تسويه حساب و فارغ التحصيلي دانشجويان
11. انجام امور مربوط به عضويت
12. مشاركت در آموزش مراجعان و مشاوره به آنها
13. كمك به مسئول بخش در انجام وجين كتب
كاربران محترم(دانشجويان دانشكده پرستاري بروجرد ، دانشجويان مهمان ، اعضاء هيأت علمي (رسمي، پيماني و قراردادي حق التدريس) و كارمندان (رسمي- پيماني) دانشكده پرستاري بروجرد مي توانند فرم عضويت در كتابخانه را پر كنند و يك فطعه عكس 4*3 و داشتن آدرس پست الكترونيكي فعال به واحد امانت كتابخانه مراجعه كنند.
آئين نامه سالن مطالعه:
1- رعايت موارد زير در سالن مطالعه الزامي است:
- ارائه كارت شناسائي معتبر (كارت دانشجوئي، كارت ملي و يا گواهينامه) بصورت اماني، هنگام دريافت كارت الكترونيكي در ساعات 14-18
-رعايت ساعات كاري قرائتخانه
2-موارد زير در داخل سالن مطالعه ممنوع مي باشد.
- خوردن و آشاميدن در سالن مطالعه
- صحبت كردن و ايجاد سر و صدا
- تحويل كارت به ديگران يا آوردن همراهان به سالن
- مكالمه با تلفن همراه
تعداد مدارك و مدت زمان امانت اعضا:
1. مدت امانت(14 روز) حداكثر تعداد مدرك (3 عدد) براي( كليه كاركنان و دانشجويان مقطع كارداني و كارشناسي)
2. مدت امانت(21روز) حداكثر تعداد مدرك (5عدد) براي( اعضاي هيئت علمي)
در صورت ديركرد و يا هر نوع آسيب به منابع ،عضو مشمول قانون جريمه كتابخانه خواهد شد.
منابع زير امانت داده نمي شود:
1- كتب مرجع
2- نشريات ادواري
كتب گمشده و يا خسارت ديده:چنانچه امانت گيرنده كتاب را گم كند يا خسارتي به آن وارد نمايد، جبران خسارت وارده بر عهده امانت گيرنده خواهد بود.بنا به تشخيص رييس كتابخانه، چنانچه كتاب خارج از چاپ بوده و يا به هر دليلي امكان تهيه اصل كتاب در داخل و خارج از كشور نباشد، تصميمات نهايي جهت جايگزيني آن به عهده مسئول كتابخانه مي باشد. همچنين خروج بدون مجوز منابع كتابخانه ممنوع بوده و در صورت رخ دادن، با فرد خاطي برخورد قانوني خواهد شد.
تسويه حساب:كليه اعضاي هيات علمي و كاركنان دانشگاه موظفند قبل از خاتمه خدمت خود در دانشگاه، كليه كتب امانتي خود را به كتابخانه مسترد نمايند.
خدمات بخش مرجع
ويژگي هاي منابع مرجع
1. عمدتاً الفبايي و يا بر مبناي سال، رده و موضوع تنظيم شده اند.
2. منابع مرجع مي توانند چند جلدي و به صورت مفصل يا مختصر باشند
3. اصولا كمياب و با شمارگان اندك چاپ و انتشار مي يابند.
4. منابعي كه توسط متخصصان و يا ناشران معتبر ، سازمانهاي دولتي منتشر و در دسترس مراجعين قرار مي گيرد.
5. منابعي كه تنها براي اطلاعات معين ومحدودي تهيه وتنظيم شده اند.
6. اين منابع چون تا آخر خوانده نمي شوند، امانت داده نمي شوند و استفاده از آنها فقط در بخش مرجع امكان پذير مي باشد. (مانند واژه نامه ها، دانشنامه ها، سرگذشتنامه ها و..)
خدمات بخش مرجع
1. پاسخگويي به سوالات ارجاعي، واقعيت خواه، موضوعي و پژوهش طلب
2. كمك به محققين در يافتن"منابع وماخذ" جهت انجام پژوهش مورد نظر
3. همراهي وكمك به محققين درانجام جستجوي رايانهاي وموضوعي
4. آموزش استفادهكننده در جهت چگونگي استفاده از منابع مرجع
5. فعاليت گسترده در شناسايي منابع مرجع و پيشنهاد براي خريد آن
6. تهيه كتابچههاي آموزشي و انواع راهنماها جهت هدايت و راهنمايي مراجعين در استفاده از منابع
7. دريافت پيشنهاد خريد منابع جديد و مورد نياز مراجعان به صورت حضوري، تلفني ويا پست الكترونيكي
8. انجام خدمات مرجع از طريق تلفن، پست الكترونيكي
9. امكان نسخه برداري از منابع مرجع با استفاده از اسكنر
خدمات بخش اطلاع رساني
1. اطلاع رساني جاري از منابع و پايگاه هاي اطلاعاتي تخصصي
2. آموزش كاربران با نحوه دستيابي به منابع و پايگاههاي اطلاعاتي
3. جستجوي مقالات مورد نياز محققان
4. هدايت دانشجويان و كاربران در پيدا كردن منابع و اطلاعات مورد نياز در شاخه هاي موضوعي
5. معرفي سايت ها، بانك ها و پايگاه هاي اطلاعاتي جديد، تازه ها و اخبار مربوط به فناوري ها در حوزه پژوهشي به اعضاي هيات علمي
6. پاسخگويي به سوالات تلفني كاربران
7. تهيه جزوات آموزشي از پايگاه هاي اطلاعاتي
8. بررسي مداوم پايگاه هاي اطلاعاتي و در صورت نياز پيگيري رفع اشكال پايگاه ها
پرسش از كتابدار
كاربران محترم در صورت نياز به منبع اطلاعاتي خاص يا كتاب الكترونيك مي توانند از طريق «از كتابدار بپرس» نياز اطلاعاتي خود را با كتابدار مطرح كنند. بدين منظور بر منوي «از كتابدار بپرس» كليك كرده و اطلاعات منبع مورد نظر را وارد نماييد. كتابخانه اين واحد از طريق «از كتابدار